YILMAZ MAKİNE DİJİTAL PAZARLAMADA BİR İLKE İMZA ATTI!
06/08/2021 18:00:00
Istanbul/Taşdelen
Yılmaz Makine, küresel üretimin en önemli gündem maddelerinden dijitalleşme konusunda önemi bir adım daha attı. Pazarlama stratejilerinde dijital dönüşüm çalışmalarına ağırlık veren Yılmaz Makine, kurduğu “Dijital Stüdyo” ile ürünlerini dünya genelinde pazarlamayı ve mevcut pazarlarında güçlenmeyi hedefliyor.
Yılmaz Makine, tüm dünyada salgın döneminde önemi giderek artan dijitalleşme çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Beş kıtada 95’ten fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Yılmaz Makine, küresel rekabette sahip olduğu gücü arttırmak ve dünya genelinde ürünlerini daha fazla pazara ulaştırabilmek amacıyla kurduğu “Dijital Stüdyo”yu ve yenilenen Yılmaz Makine resmi internet sayfasını, 8 Haziran’da gerçekleştirilen “Dijital Dönüşüm Zirvesi” ile iş ortakları ve kamuoyuna tanıttı.
PVC ve alüminyum profil işleme makineleri sektöründeki 44 yıllık deneyimiyle, yurt içi ve yurt dışında lider markalardan bir olmayı başaran Yılmaz Makine, sektöründe bir ilk olarak düzenlediği “Dijital Dönüşüm Zirvesi” etkinliğinde ayrıca, salgın sonrası oluşan “Yeni Normal” stratejilerini de iş ortakları ve kamuoyu ile paylaştı.
“Dijital Dönüşüm Yolculuğumuza Katılın” temasıyla, Yılmaz Makine’nin resmi YouTube kanalında çevrim içi gerçekleştirilen etkinliğe, Yılmaz Makine Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Yılmaz, TİM Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Makine İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Kutlu Karavelioğlu, Yılmaz Makine Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Ali Snopçe, Üretim Tesisi Müdürü Arslan Kayaoğlu, Yılmaz Akademi Müdürü Eray Çelik, Satış Sonrası Destek Kıdemli Yöneticisi Vasfi Şahin, Pazarlama Yöneticisi Barış Yıldırım ile Yurtiçi Satış Kıdemli Yöneticisi Serdar Akgül konuşmacı olarak katıldı.
“TEKNOLOJİYİ UYGULAYAN DEĞİL GELİŞTİREN VE ÜRETEN OLMAK İSTİYORUZ”
Yılmaz Makine Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Yılmaz, etkinliğin açılışında yaptığı konuşmada, dijitalleşmenin tüm dünyada en önemli gündem maddelerinden biri olduğunu söyledi ve “Dijitalleşme, günümüzde ilerlemenin ana unsurlarından biri. Bugün dijital teknolojiler, üretim biçimi ve üretim şekillerine doğrudan dâhil olurken, köklü bir değişime de yol açıyor. Dijitalleşmeyen firmalar, artık rekabette daha zayıf kalıyor.
Bizim amacımız da yalnızca dijital dünyaya ayak uydurmak değil, bizzat bu teknolojilerin geliştiricisi ve üreticisi olarak sektörümüze yön vermektir.” dedi.
Yılmaz Makine’nin, PVC ve alüminyum profil işleme makineleri sektöründe ihracat lideri olduğunun altını çizen Abdullah Yılmaz, şöyle devam etti: “Dünya genelindeki 120 bayimizle 95’ten fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Yeni dönemde hedefimiz, ihracatta Türkiye’yi daha ileriye taşımak. Bunun için de dijitalleşmenin sağlayacağı avantajlardan sonuna kadar yararlanacağız.”
“YILMAZ MAKİNE İHRACATTA PARLIYOR”
TİM Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Makine İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Kutlu Karavelioğlu da sunumunda, “Makine ihracatımız, son 12 ayda 20 milyar dolara ulaştı. Ancak toplam ithalatımız da son 12 ayda 30 milyar doları aştı. Bu açığı oluşturan dallar arasında takım tezgâhları da var. Çünkü takım tezgâhları en çok hedef alınan alanlardan biri. Bir tarafta Batı’nın kredili malları, diğer tarafta Doğu’nun dampingli mallarıyla çevriliyiz ve ithalatçılar tüm dünyada inanılmaz kampanyalar düzenliyorlar. Fakat bu ürün grubunun içinde, Yılmaz Makine’nin üretimini yaptığı makinelerde aynı ithalat baskısını görmüyoruz. Aksine, Yılmaz Makine’nin önderlik ettiği dallarda dış ticaret fazlası veriyoruz ve bu dallarda Yılmaz Makine, frezelerde yüzde 29, dairevi testerelerde yüzde 31 ve işleme merkezlerinde yüzde 38 ihracat payına sahip. Bu muazzam bir başarıdır. Şu anda yurt dışından da Türkiye’ye büyük bir ilgi var, büyük fonlar Türk makine sanayisinden satın alma yarışındalar. Bunun nedeni düşük fiyatlar değil, makine sanayimizin kalitesidir. Dünyada üretim yeniden paylaşılıyor ve biz yerimizi sağlamlaştırıyoruz. Bu vesile ile Yılmaz Makine’ye de dijitalleşme yolculuğunda başarılar diliyorum.” sözlerini kullandı.
“HAREKETE GEÇELİM VE ALALIM”
Açılış konuşmalarının ardından, Yılmaz Makine Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Ali Snopçe, “Amaç ve İşleyiş” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Snopçe sunumunda, “Yılmaz Makine olarak, salgına hızlı bir tepki verdik ve salgın koşullarına uygun yeni çalışma düzenimizi oluşturduk. Bu aşamada, yeni teknikleri benimsemeye de çalışıyorduk. Haziran ayından itibaren çevrim içi webinar etkinliklerimizi düzenlemeye başladık ve bir yıldan kısa süre içerisinde dokuz webinar düzenleyerek yurt dışındaki iş ortaklarımızla iletişimimizi canlı tutmayı başardık. Satış ve pazarlamanın yeni yolu olan Dijital Stüdyo da bu çabalarımızın bir geri dönüşü olarak Eylül ayında gündemimize geldi. Çünkü yeni ekonomik düzende ‘Bekleyip görelim’ yerine ‘Harekete geçelim ve alalım’ yaklaşımı öne çıkıyor. Yılmaz Makine, salgın döneminde bu yaklaşımla attığı adımlarla, 2020 yılını Euro bazında yüzde 12 büyümeyle kapattı. Şirketler, geleceklerinden güven duymak istiyorlarsa, dijitalleşme stratejilerini mutlaka ilk sıralarda tutmalılar.” dedi.
Snopçe, sunumunda ayrıca, Dijital Stüdyo’nun hedeflerinden de söz etti ve bu hedefleri, “Marka farkındalığını arttırmak, son kullanıcılarla yan yana olabilmek, hızlı eğitim programlarına uyum sağlayabilmek, yeni modelleri dünyanın dört bir yanına hızla tanıtabilmek, bayilerle yapılan ürün çalıştaylarını satış ve pazarlama alanlarını kapsayacak şekilde genişletebilmek, Yılmaz Akademi eğitim programlarını daha yaygın şekilde kullanabilmek ve son olarak Web Yılmaz TV’yi aktif olarak yayına almak” olarak sıraladı.
“TEKNOLOJİ YATIRIMLARI EN ÖNEMLİ GÜCÜMÜZ”
Üretim Tesisi Müdürü Arslan Kayaoğlu ise sunumunda, “Eskilerin deyimiyle yedi iklime; 70 ana grupta 300 farklı makine satıyoruz. Bu yelpazede üretim ve ihracat zor ama biz zaten zora talip olduk. Fabrikamızda üçü tamamlanmış, üçü de montajı devam eden teknoloji yoğun altı yeni üretim hattımızla rekabette öne çıkacağımıza inanıyorum. Yaptığımız ve yapacağımız teknoloji yatırımları, bu süreçte en önemli gücümüz olacak. Özellikle üretim teknolojilerine odaklanarak sağlayacağımız faydaları, tüm paydaşlarımıza aktarmak ana hedefimiz.” dedi.