Kapı ve Pencere Sektöründeki Trendler & Gelişmeler

Isı yalıtımı ve güvenlik gibi farklı alanlarda koruma sunan kapı ve pencere sistemlerinde yeni nesil teknolojiler öne çıkıyor. Türkiye pazarına 1980’li yıllarda girdiğinden beri her geçen gün kullanımı artan PVC kapı ve pencerelerin yanı sıra alüminyum ve ahşap ürünlerde de trendlere uygun seçenekler dikkat çekiyor.

PVC hafiflik, uygun maliyet ve dayanıklılığıyla sektörde en çok tercih edilen malzeme olmaya devam ediyor. Dış kapılarda güçlü yapısıyla alüminyum ve çelik ilk tercihlerden oluyor. Ahşap malzeme ise genellikle dağ ve kır evlerinde konsepti tamamlayan ürün olarak kullanılıyor. Yeni yapılan binalarda PVC ve alüminyum ilk tercih edilenlerden olurken, yenilenen yapılarda da ahşabın yerini bu ürünler alıyor. Gelişen teknoloji ile çelik ve alüminyum profil destekli ürünlerin PVC ile bir araya getirildiği tasarımlar, yenilikçi bir tarza kavuşarak en ideal seçenek olmayı sürdürüyor.

Kapı ve Pencere Trendleri Güncelliğini Koruyor

Ekonomik değişimler inşaat sektörünün yanı sıra dolaylı olarak kapı ve pencere sektörünü de etkiledi. Özellikle yüksek enflasyon ile tetiklenen ekonomik kaygı ve güvensizlik ortamı ürün fiyatlarında artışa neden olabiliyor. Sektörün malzeme tercihlerinde ise ufak farklar dışında büyük bir değişim yaşanmaması dikkat çekiyor. Ulusal Zarf ve Pencere Metalik Yapı Endüstrileri Birliği’nin (UNICMI) 2021 yılında yayınladığı rapora göre; PVC %41 pay ile pazarın lideri olmayı sürdürüyor. Alüminyum %33 ile gerilerken, ahşap ise %26 oranı ile dönemi kapatmış oluyor.

Son dönemde artan ekonomik dalgalanmaların kullanıcı tercihini büyük oranda etkileyeceği ve üst segment üründen kaçınma isteği yaratacağı düşünülüyor. Tüketicilerin yeni inşaat ve değişim işlemleri için fiyat-performans ürünü olarak bilinen orta segmente yönelmesi bekleniyor. Tüm bu değişimler devam ederken kapı ve pencere sektöründe malzemede değil ama ürüne bakış açısında farklar ortaya çıkıyor.

Sektörde Çevreci Projeler Öne Çıkıyor

Küresel ısınmanın dünya üzerindeki etkileri insanların doğaya, doğal kaynaklara karşı bilincinde değişimler yaşandı. Bu nedenle üretimde de sınırlı doğal kaynakları korumak için yapılan çevreci çalışmalar estetik anlayışın bir adım önüne geçti.

Tüketicilerin yeni önceliği doğal kaynakları korumak konusunda da fayda sağlayan yüksek yalıtım oluyor. Bu nedenle mekânın yalıtımını en üst seviyeye çıkaran ürünler sertifika ve ödüller ile teşvik alıyor. Pencere, kapı sektöründe çevreci yaklaşımlar ile AR-GE çalışmalarını yürütüp en yüksek yalıtımı sağlayan firmalar kazanıyor. PVC malzemenin dayanıklılığı ve yalıtım gücü arttıkça dış kapılarda da alüminyumun yerini alması mümkün oluyor.

Türkiye, bu pazarın içerisinde öncü firmalarla uluslararası çapta başarılar elde ediyor. Ortadoğu ve Avrupa’da alanında lider bir pazar olma durumunu yüksek standartları koruyarak sürdürüyor. ABD inşaat sektöründe de Avrupa standartlarının ve tarzının öne çıkmaya başlaması ile bunu takip eden Türk firmaların önü açılıyor. Kısacası çevreci anlayışla, yalıtıma önem veren ve piyasanın nabzını tutmaya devam eden şirketlerin büyümesi kaliteli üretime ve yenilikçi teknolojilere bağlı oluyor.

Siz de birçok alanda ihtiyaç duyduğunuz makinelere ve profesyonel desteğe Yılmaz Makine sayesinde güvenle ulaşabilir, satış sonrasında da en iyi hizmet için iletişimde kalmaya devam edebilirsiniz.

ÖNERİLEN YAZILAR

E-Bültenimize kayıt olun!