Yeni dünya ile gelişen online etkinlikler, iş dünyasında de etkilerini gösteriyor. Pandemi sürecinin hem sektörlerin hem de insanların alışkanlıklarının ve beklentilerinin değişmesi üzerinde oynadığı rol yadsınamaz. İstatistiklere bakıldığında sürecin satışa etkilerini de görmek mümkün. Özellikle önlemlerin aktif olduğu dönemlerde pazarlama ve satış süreçleri de büyük bir oranda dijital ortama taşınmış, hatta etkinliklerin bile büyük bir kısmı bu şekilde gerçekleştirilmiştir. Dünyada yaşanan bu değişiklikler, sektörleri de hybrid fuarlar ve dijitalleşme ile gelişen yeni tip pazarlama stratejileri oluşturmaya yöneltmiştir. Fakat bu süreçlere ayak uydurmak hem tüketiciler hem de üreticiler için zorluklar barındırmaktadır. Bu nedenle, pandemi süreci ile birlikte gelen değişimlere uyum sağlayabilenlerin, bu süreçten daha güçlü çıktığını söylemek yerinde olacaktır.
Fuar, Hybrid ve Online Etkinlikler: Hangisi ve Neden?
Fuarlar; üreticilerin toptancı, perakendeci ya da direkt olarak nihai kullanıcı olan tüketiciye kendisini tanıtmasına imkan veren, şirketlerin ürünlerini teşhir ederek ya da hizmetlerinden bahsederek ulusal ya da uluslararası ticaretin gelişmesini destekleyen etkinliklerdir. Normal şartlarda fuarlar, fuar alanları gibi yüksek insan ve malzeme kapasitesine sahip bölgelerde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Ancak pandemi dolayısı ile iş insanları, üreticiler, bayiler gibi ara satış organları ve tüketicilerin bir araya gelmesini sağlayan bu etkinlikler, hybrid ve online etkinliklere yönelmiştir. Aslında bu durum, fiziksel olarak fuarlara erişemeyen müşteri grupları için bir avantaj halinde gelmiştir. Bu sayede de üretici, fuar ortamında buluşamadığı müşterileriyle dijital ortamda buluşma şansını elde etmiştir.
Hybrid etkinlikler, sektörlerin ve bu sektörler altında hizmet veren üreticilerin hem fuarlarda fiziksel etkileşimine hem de dijital ortamda ürünlerini tanıtmalarına ve müşteri grupları ile buluşmasına imkan sağlamaktadır. Online etkinlikler ise sadece dijital ortamda gerçekleşen, fiziksel ürün barındırmayan etkinliklerdir. Bu sayede müşteri grupları, tanımak istedikleri sektörde hizmet veren üreticilere daha geniş bir zaman ayırarak inceleme avantajına da sahip olur. Örneğin hybrid etkinlikler ile müşteri grupları, dijital ortamda inceledikleri üreticilerle fuar alanlarında da irtibata geçebilmektedir. Online etkinliklerde de, özellikle zaman konusunda sıkıntı yaşayan müşteriler için üreticileri tanımak daha fonksiyonel hale gelmektedir.
Alışkanlıkları Değiştirmek
Pandemi sürecinin başlaması ile pek çok sektör inovasyon mecburiyetinde kalmış olsa da, bu konuda hızlı uyum sağlayabilenler, ticari kaygılarının daha kolay üstesinden gelebilmiştir. Alınan önlemler fiziksel fuarların yapılmasını zorlaştırmış olsa bile, online fuarlara katılım sağlayarak doğru bir şekilde müşteri grupları ile iletişim kurabilmek için pazarlama stratejileri geliştirmek, işletmeler için gerçekçi bir adımdır. Bu adımları belirlemek her ne kadar zor gibi görünse de, müşterilerine ve satıcılarına destek olan şirketler, bu sayede satış rakamlarının artışına zemin hazırlayabilir.
Dijitalleşen bu yeni yaşam biçimine ayak uyduran Yılmaz Makine, yenilikleri sürekli takip ederek pandemi gibi zor şartlar altında bile müşteri ve satıcı gruplarına destek olmayı hedeflemektedir. Hazırlanan online eğitimler sayesinde öğrenilen bilgileri paylaşmayı, satış ağına bu bilgileri aktarmayı ve hep beraber gelişmeyi amaç edinmiştir. “Hassasiyetlerinizi Önemsiyoruz” sloganı ile yola çıkarak müşteri gruplarından son kullanıcıya kadar özenle hareket etmekte ve bu grupları ön plana koymaktadır.
Yılmaz Makine hazırladığı webinarlar, makinelerin üretim, kurulum ve kullanım alanları gibi eğitim videoları ile hem erişilebilir hem de açık bir bilgi paylaşımı amacı ile ilerlemektedir. Herkese açık olan bu videolar sayesinde hedef kitlesinin tamamının faydalabileceği bir kaynak oluşturan Yılmaz Makine’nin eğitim videolarından ve bilgi kaynaklarından faydalanmak için Youtube kanalına erişmeniz yeterli olacaktır.